Gespecialiseerd in het herstellen van kassen en schades.
Met jarenlange ervaring in schadeherstel in de tuinbouwsector is onze slagkracht uniek. Met eigen mensen en een uitgebreid machine- en wagenpark werken we snel en flexibel. Een afgesproken opleverdatum is voor ons een ijzeren deadline waar wij ten alle tijden aan voldoen. Daarnaast vinden wij veilig en verantwoord werken erg belangrijk, daar zijn wij ruimschoots voor gecertificeerd. We zijn gevestigd in het hart van de tuinbouwsector, in het Westland. Ons bereik reikt tot ver in Europa.
“Ik ben absoluut tevreden over KZ Kasherstel”
“We hadden een keer stormschade door een windhoos. Een ruit of 250 was er stuk, samen met schade aan de kas. Vanuit de verzekering werd er geadviseerd om KZ Kasherstel in te schakelen. Nee, die kende ik helemaal niet, maar ik had er wel vertrouwen in. En dat bleek ook, want het is gewoon prima gegaan. Ze waren er heel snel. En dat moest ook, ik had gerbera’s staan. Die kunnen wel wat hebben, maar het is beter van niet. Hoe sneller, hoe beter. Het hele herstel heeft uiteindelijk toch een week of vijf, zes geduurd. Er was heel veel op te ruimen door KZ Kasherstel en je moet ook de materialen hebben. Gelukkig kwamen ze met heel veel mensen. Ik ben er absoluut tevreden over. Het jaar erop had ik weer schade, met plekken over heel de locatie. Ook toen waren ze er weer zo snel mogelijk.”
“Als wij om zeven uur ergens moesten zijn, begonnen zij om vier uur”
“Over KZ Kasherstel ben ik heel positief. Het zijn jongens die van aanpakken weten. Ze begrijpen dat wij door moeten werken in de orchideeën en dat er af en toe tafels moeten worden verplaatst. Daar zijn ze heel erg flexibel in. Als wij om zeven uur ‘s morgens ergens in een kap moesten zijn, waren zij al om vier uur begonnen met rijplaten erin rijden. Ik heb een paar keer problemen gehad met schade, maar elke keer doen ze hun best. Ze staan altijd voor je klaar. Je hoeft ‘s avonds maar te bellen en de volgende morgen zijn ze er.”
“Ze ruimen na afloop alles netjes op"
“We hebben KZ Kasherstel af en toe nodig om wat glas te repareren. De vorige keer had ik iets van 20 ruiten schade. Degene van wie ik het bedrijf heb overgenomen was al klant bij hen en ik ben klant gebleven. Mijn eerste indruk van KZ Kasherstel was dat het heel goed opgepakt werd. Ik had die eerste keer met Stefan te maken, een heel enthousiaste vent. Ik had net gewas in de kas staan, dus een beetje haast was er wel bij. Maar dan zijn ze er ook heel snel bij. Ze hebben elektrokarren bij zich om hoog in de kas te kunnen werken, ze ruimen alles na afloop netjes op. Niks op aan te merken.”
“Het is gewoon een goeie groep mensen”
“Twee keer heb ik stormschade gehad, in 2018 en 2022. Bij de zwaarste storm waren er in één keer 600 ruiten kapot. Ja, een ramp natuurlijk. En ik had net behoorlijk wat tulpen in de kas staan. De jongens van KZ Kasherstel waren er vrij snel. Ja, iedereen wil graag als eerste geholpen worden in zo’n geval, maar naar omstandigheden mocht ik niet mopperen. Ze hebben het gelijk goed opgenomen: wat de schade aan het glas was, wat de constructieschade was. KZ Kasherstel zorgde ervoor dat alle spullen er op tijd waren en toen kon de beglaasploeg meteen aan de gang. Ik zit nogal op een waaihoek en ik heb behoorlijk hoge kassen, dus beglazen is bij mij echt wel hogere wiskunde. Daar moet heteven rustig weer voor worden. Maar is het gewoon een goeie groep mensen die aan de slag gaat. Leuke gasten. Het is beide keren naar tevredenheid opgelost.”
“Als het om een grote schade gaat sturen ze meteen een flinke ploeg”
“KZ Kasherstel komt hier altijd de ruiten repareren als er door het jaar heen iets kapot gaat. Toevallig waren ze hier een week of twee terug nog. Ik heb wat ruiten laten maken en ze hebben gelijk nog een paar lekplekken aangepakt, zonder dat ik dat aan hen had doorgegeven. Die plekken hebben ze gewoon uit zichzelf beetgepakt. Ik kan er prima mee werken, het zijn heel relaxte gasten. Als het om een paar ruitjes gaat komen ze met een mannetje of twee, drie. Maar als het echt om een grote schade gaat, sturen ze meteen een flinke ploeg. Nee, paniek is niet het goeie woord als er een keer ruiten stuk zijn. Maar in de winter is het wel alarmfase 1. En dat ik het dan zo snel mogelijk dicht wil hebben, weten die jongens maar al te goed. In 2022 met die storm in februari stonden ze ook binnen een dag op de stoep.”
“Een uur later waren ze er al om de schade op te nemen”
“In februari 2022 hadden we 1300, 1400 kapotte ruiten. In drie van de vier kassen hadden we schade en in de corridor. We hadden een kassenbouwer gecharterd, maar die had te weinig capaciteit. Via de verzekering is KZ Kasherstel erbij geroepen. Ze zijn hier eerst met één ploeg gekomen, toen twee en binnen de kortste keren liepen er vier ploegen van hen rond. Die hebben het dek gerepareerd, het glas en de condensgoten schoongemaakt, het schermdoek vervangen, de kas schoongemaakt... allemaal dat soort dingen. We hebben er ook onze eigen mensen bij gezet, zodat de jongens van KZ Kasherstel zoveel mogelijk konden beglazen. Het is uitstekend gegaan. Een week later hadden we nog een keer schade. Donderdagmiddag om drie uur gebeld. Een uur later waren ze er al om de schade op te nemen, omdat ze toevallig in de buurt een kas aan het slopen waren. Vrijdagochtend kwamen ze met een paar ploegen en zaterdagmorgen is alles dichtgemaakt. Een betrouwbaar bedrijf is het.”
“Ze hebben goed personeel lopen”
“Keiharde werkers. En je kunt ze 24/7 bellen”
“Ze gingen ook in het weekend gewoon door”
“We hadden in februari 2022 met die storm wel iets van 100 kapotte ruiten. We hebben jaarrond gerbera’s dus er staat altijd teelt in. In één klap kun je je klimaat niet meer regelen en je schermdoeken niet meer gebruiken. Dan is het heel lastig telen. Een collegateler had de naam van KZ Kasherstel genoemd. Dat ze veel ervaring hadden, dat ze snel waren. En ze waren er ook heel snel, want elke dag dat je open ligt is er één te veel. Wij zijn zelf gestart met noodruiten plaatsen waar dat mogelijk was. We hebben zoveel mogelijk glas opgeruimd en glas uit de doeken te halen, om die weer werkend te krijgen. Daarna is het kasdek gerepareerd. Ik denk dat ze wel anderhalve week bezig zijn geweest met dicht leggen. Het was een behoorlijke klus, maar ze gingen ook in het weekendgewoon door. Ik kijk er heel positief op terug.”
“Ze staan altijd snel voor je klaar”
“Het is risicovol werk maar ze nemen de juiste maatregelen”
“Met die februaristorm van 2022 hadden we forse schade aan de kassen. KZ Kasherstel heeft ons heel goed geholpen. Op zondag, twee dagen na de storm, hebben ze de schade aanschouwd en bekeken wat wij zelf al aan materialen hadden liggen en hoeveel mensen er nodig zouden zijn. Onze voorraad aan glas was gezien de grootte van de schade niet genoeg om in één keer het dek dicht te maken. Hard glas was toen moeilijk verkrijgbaar. KZ Kasherstel heeft alles in het werk gesteld om tijdelijke materialen te organiseren. In drie dagen tijd hadden ze ook een grote groep mensen geregeld. Ik moet zeggen: ze hebben het met veel inzet opgepakt. ‘s Avonds langer doorgaan, in het weekend doorwerken. In een vrij korte periode waren we weer dicht en konden we de teeltschade minimaliseren. Ze werken netjes, ze werken verantwoord. Het is best weleens risicovol werk, maar ze nemen de juiste voorzorgsmaatregelen. We hoeven hier geen stuntmannen te hebben die met kunst en vliegwerk over het dek lopen.”